Jardiland kiest Electra voor de uitrusting van haar winkels met meer dan 300 snellaadpalen voor elektrische voertuigen

11 jul 2022

Jardiland, het grootste tuincentrum van Frankrijk*, heeft een contract gesloten met Electra, een belangrijke speler op het gebied van snelladers voor elektrische voertuigen, voor de uitrusting van 31 sites (300 oplaadpunten). De installatie zal geleidelijk gebeuren tot eind 2024 in de belangrijkste Franse steden. Een service met een hoge toegevoegde waarde voor klanten en bezoekers van de Jardiland winkels

Electra zal 300 ultrasnelle oplaadpunten (150 tot 300 kW) installeren en uitbaten, waarmee automobilisten in slechts 15 tot 18 minuten tot 300 km kunnen opladen. Ze zullen ook kunnen profiteren van een vereenvoudigde oplaadervaring: het punt op afstand reserveren en betalen via de Electra-app, een oplaadpas of een bankkaart.

Meer verkeer en extra inkomsten voor winkels

De installatie van deze 300 oplaadpunten is van strategisch belang voor de onderneming omdat ze voor iedereen toegankelijk zullen zijn en extra verkeer zullen genereren in de winkels. Electra zal Jardiland in staat stellen om marketing campagnes te lanceren (promotieaanbiedingen, promotiecodes, sponsoring, ...) die zullen bijdragen tot klantenbinding en het aantrekken van nieuwe klanten.

Toepassing van de MVO-strategie van de InVivo Retail Group

Voor InVivo Retail is dit partnerschap een hefboom voor prestaties en een motor voor innovatie voor de organisatie en haar partners. Het ligt in de lijn van de fundamentele engagementen van het MVO-beleid van de Groep, in het bijzonder de wil om aanbiedingen met een positieve impact te ontwerpen en te ontwikkelen. Meer in het algemeen versterkt dit partnerschap de mobilisatie tegen de CO2 -uitstoot van het vervoer en de vermindering van de uitstoot van fijne deeltjes en stikstofdioxide in de belangrijkste Franse stedelijke gebieden. Dit engagement heeft ook tot doel de invoering van lage-emissiezones in alle stedelijke gebieden met meer dan 150.000 inwoners te vergemakkelijken na de goedkeuring van de wet inzake klimaat en veerkracht.

"Wij zijn verheugd over dit partnerschap, dat in de lijn ligt van onze MVO-strategie en dat ons in staat zal stellen onze inspanningen op het gebied van nieuwe mobiliteit te versnellen. Door tegen 2024 31 Jardiland-winkels uit te rusten met ultrasnelle oplaadpunten laten we bovendien zien dat we onze klanten nog meer diensten met een hoge toegevoegde waarde willen aanbieden", benadrukt Vincent Avignon, Deputy Managing Director van InVivo Retail.

"Wij zijn zeer verheugd met dit strategisch partnerschap met een grote speler als Jardiland. Het zal het voor duizenden elektromobilisten gemakkelijker maken om een snel en betrouwbaar oplaadpunt te vinden en een moment van plezier te beleven in de buurt van tuin- en dierenwinkels. Deze overeenkomst laat ons ook toe om ons nog steviger te verankeren in de commerciële zones van de grote steden", voegt Aurélien de Meaux, CEO van Electra

* Voor het 6e achtereenvolgende jaar verkozen tot "Beste Winkelketen in de categorieën Tuincentrum en Dierenspeciaalzaak" en "Beste E-tailer van het jaar 2022 in de categorie

Tuincentrum - Dierenspeciaalzaak". Studie uitgevoerd door het opinieonderzoeksinstituut Qualimetrie

Over Jardiland

Jardiland, opgericht in 1973, is het grootste Franse tuincentrum met aantrekkingskracht, dierenwinkel en lifestylewinkel, met een netwerk van bijna 180 winkels, waarvan ongeveer 100 filialen. De onderneming telt 2.500 directe werknemers (4.000 inclusief franchisenemers) en realiseerde in het boekjaar 20-21 een omzet van bijna 800 miljoen euro (inclusief BTW).

Over Electra

Electra biedt snellaadstations voor elektrische voertuigen. Met de steun van 55 deskundige medewerkers investeert het bedrijf zwaar in innovatie en onderzoek om een optimale gebruikerservaring te bieden: rijke, intuïtieve en aanpasbare mobiele interfaces om parkeergarages om te vormen tot handige serviceruimtes voor bezoekers. Het bedrijf, dat mede werd opgericht door Aurélien de Meaux, Augustin Derville en Julien Belliato, heeft net een financieringsronde van 160 miljoen euro achter de rug.  De missie van het bedrijf is om de obstakels voor de adoptie van elektrische auto's weg te nemen door een snel en efficiënt oplaadnetwerk op te zetten.