De INDIGO-groep en ELECTRA openen het eerste ultrasnelle laadstation in Parijs

13 dec 2022

De INDIGO groep en Electra huldigen het eerste ultrasnelle laadstation in Parijs in. Gelegen in de INDIGO parkeergarage aan de Porte d'Italie en uitgerust met 4 oplaadpunten, is het niet alleen het eerste station met hoog vermogen in de hoofdstad, maar ook een primeur in een ondergrondse parkeergarage. Dit station is de eerste stap in een in april 2022 ondertekend partnerschap dat tot doel heeft ultrasnelle stations te installeren in INDIGO-parkings in heel Frankrijk.

Dit station is het eerste in Parijs dat ultrasnel laden aanbiedt (150 kW), waardoor een voertuig in 20 tot 30 minuten ondergronds volledig kan worden opgeladen.

Deze hub, die zich in een strategische sector van de hoofdstad bevindt, zal het dagelijkse leven vergemakkelijken van talrijke gebruikers die moeite hebben om hun elektrische auto snel en gemakkelijk op te laden: inwoners die niet over een oplaadpunt thuis beschikken, particulieren die onderweg zijn en snel willen opladen in het hart van de stad, en professionele wagenparken (taxi's, VTC's, autodelen, enz.).

Een dienst in ontwikkeling in samenwerking met elektromobilisten

Klanten die willen herladen nemen een ticket en betalen voor hun parkeerplaats tegen het geldende tarief, maar om een optimale gebruikerservaring te garanderen, wordt het equivalent van het parkeergeld afgetrokken van de herlaadprijs tot €3, wat overeenkomt met 45 minuten* parkeren, voor klanten die via de Electra-app hebben geboekt.

Dankzij een vereenvoudigd klantentraject via de Electra-applicatie zal de gebruiker van het station zijn terminal op afstand kunnen reserveren, zijn voertuig kunnen opladen en zijn elektriciteitsverbruik en parking kunnen betalen via de Electra-applicatie, zijn oplaadpas of een bankkaart.

*Aanbieding geldig van 13 december 2022 tot en met 31 maart 2023, voor alle kosten van ten minste 45 minuten, uitsluitend geboekt via de applicatie Electra en uitgevoerd in een terminal van de parkeergarage Porte d'Italie in Parijs, onder voorbehoud van beschikbaarheid.

Na dit eerste proefstation willen INDIGO en Electra hun partnerschap voortzetten door zich te baseren op de feedback van de elektromobilisten. Het programma omvat de installatie van 16 ultrasnelle stations in 11 steden, waaronder 7 in de regio Ile-de-France.

"We zijn erg blij dat we met Electra dit eerste ultrasnelle laadstation in Parijs kunnen aanbieden. Om de groei van elektrische mobiliteit te bevorderen, wat gunstig is voor onze steden, is het essentieel om het vertrouwen van "elektromobilisten" in de beschikbaarheid van oplaadfaciliteiten te versterken. De plaatsing van deze ultrasnelle laadstations, waarmee in 20 minuten kan worden opgeladen in het stadscentrum, en die ons netwerk van standaard laadstations aanvullen, dragen bij tot de totstandbrenging van dit noodzakelijke en verwachte ecosysteem. Het bevorderen van elektrische mobiliteit is een sterk engagement voor INDIGO", zegt Sébastien Fraisse, Managing Director van INDIGO Group.

"We zijn verheugd om samen met de Indigo Group het eerste ondergrondse ultrasnelle oplaadpunt in Parijs te openen. Het is een dubbele uitdaging die voor ons heel belangrijk was. We zijn ons bewust van de problemen rond het snellaadnetwerk in stedelijke en voorstedelijke gebieden die lijden onder een gebrek aan snelladen. En deze stations in de Indigo-parkings zijn van strategisch belang voor de ontwikkeling van het eerste snellaadnetwerk in de regio Parijs dat we bij Electra beheren", legt Aurélien de Meaux, CEO van Electra, uit**.**

Adres station: niveau -1 - Parking INDIGO Paris Porte d'Italie, 18/20 avenue de la Porte d'Italie, 75013 Parijs

Over Electra

Electra ontplooit en exploiteert snellaadpunten met één ambitie: de barrières voor de adoptie van de elektrische auto definitief wegwerken dankzij een massaal, snel en efficiënt laadnetwerk. De onderneming geniet het vertrouwen van grote groepen zoals AccorInvest, LSGI, Altarea Commerce, Indigo, Louvre Hotels Group, Primonial REIM France, de Chopard Groep, Jardiland en de Delhaize Groep in België. Met de steun van 100 experts van hoog niveau investeert Electra fors in innovatie en onderzoek ten behoeve van een unieke gebruikerservaring: rijke, intuïtieve en aanpasbare mobiele interfaces. Dit alles in het kader van een dicht netwerk in Europa met een vloot van meer dan 8.000 beschikbare oplaadpunten tegen 2030.

www.go-electra.com

Over INDIGO

INDIGO is een Franse groep, wereldleider in parkeren en individuele mobiliteit, met 9.000 werknemers in 9 landen en 500 steden. INDIGO exploiteert wereldwijd 2.600 parkeergarages (1,4 miljoen plaatsen) en beheert meer dan 2.100 km parkeerterreinen. Het is de enige internationale operator die aanwezig is in alle soorten parkeerfaciliteiten: op straat, parkeergarages en gedeelde privéparkeerplaatsen. INDIGO ondersteunt lokale overheden en particuliere spelers (ziekenhuizen, winkelcentra, stations, luchthavens, universiteiten, enz.) en ontwikkelt innovatieve mobiliteitsoplossingen om het de gebruikers gemakkelijker te maken zich in de stad te verplaatsen.

Indigo Neo is een uniek digitaal platform dat alle parkeerdiensten in één enkele applicatie aanbiedt aan alle klanten van de INDIGO Groep, van het reserveren van een parkeerplaats tot het betalen van parkeren op straat.  Indigo Neo is aanwezig in 4 Europese landen: Frankrijk, België, Spanje en Luxemburg.

Streeteo ondersteunt Franse lokale overheden bij het beheer van controles op betaald parkeren, om de doorstroming in stadscentra te verbeteren.

Met INDIGO Weel is de INDIGO-groep de enige Franse speler die parkeeroplossingen voor fietsen aanbiedt, evenals private aanbiedingen voor BtoB (bedrijven, industriële sites, lokale overheden, enz.).

De INDIGO Groep, die vastberaden streeft naar een globale MVO-aanpak, heeft zijn langetermijnengagement voor duurzame ontwikkeling geformaliseerd door vrijwillig toe te treden tot het UN Global Compact. Uit een panel van 4.889 beoordeelde bedrijven staat de INDIGO-groep wereldwijd op de 85e plaats van het extrafinanciële ratingbureau Vigeo Eiris, met een totaalscore van 65/100.

INDIGO is een wereldspeler met lokale wortels, die volledig in handen is van Infra Foch Topco. Infra Foch Topco is voor 47,83% eigendom van PREDICA, een dochteronderneming van Crédit Agricole Assurances, voor 33,38% van Vauban Infrastructure Partners, voor 14,44% van MEAG, voor 0,34% van eigen aandelen en voor de rest van het management van de INDIGO-groep.