Electra tekent een partnership met Weboost, de start-up van Louvre Hotels Group, voor de massale ontplooiing van ultrasnelle laadpalen in stedelijke gebieden

16 mrt 2022

Louvre Hotels Group, de 2de grootste Franse en Europese hotelgroep, heeft een overeenkomst gesloten met Electra via haar start-up "Weboost" om de belangrijkste Franse steden uit te rusten met ultrasnelle oplaadstations (150-300 kW). De twee bedrijven streven ernaar de eerste 20 oplaadpunten tegen eind 2022 in gebruik te nemen. Focus op gebruiksgemak en laadsnelheid

Electra biedt elektromobilisten een innovatieve ultrasnelle oplaadoplossing die gebruikers een vloeiende en betrouwbare ervaring biedt. De elektromobilist kan zo naar het dichtstbijzijnde oplaadpunt worden geleid dat het best bij zijn voertuig past, zijn oplaadpunt op afstand reserveren, zijn voertuig opladen en zo eenvoudig mogelijk betalen via de app, zijn oplaadpas of een bankkaart. Dit alles voor een duidelijke en concurrerende prijs van €0,44/kWh inclusief belasting.

Snellere toegang tot ultrasnel laden in dichtbevolkte stedelijke gebieden

In het kader van de doelstelling van de regering om 100.000 oplaadpunten te installeren en de overstap naar elektrische voertuigen door zoveel mogelijk mensen te versnellen, zal Electra de hotels van de Louvre Hotels Groep uitrusten (merken Campanile, Kyriad, Première Classe, Golden Tulip, enz.).

De eerste 20 oplaadpunten (d.w.z. meer dan 80 ultrasnelle oplaadpunten) zullen tegen eind 2022 in dichtbevolkte stedelijke gebieden worden geïnstalleerd. Ze zullen volledig worden aangedreven door groene energie. Deze oplaadpunten zullen voor iedereen toegankelijk zijn, of het nu gaat om hotelgasten, reizende particulieren of professionele wagenparken (taxi's, VTC's, autodelen, enz.). Electromobilisten zullen ook van de diensten van het hotel gebruik kunnen maken terwijl hun voertuig wordt opgeladen.

Een vruchtbare samenwerking met de Louvre Hotels Group start-up: Weboost

Electra werkt samen met Weboost, de interne start-up die in 2019 werd opgericht door Louvre Hotels Group om haar elektrische oplaadstations op het hoteldomein te ontwikkelen. Via haar digitale platform biedt Weboost een catalogus van innovatieve en toegewijde partners, waardoor hoteliers hun onderbenutte ruimtes optimaal kunnen benutten om extra inkomsten te genereren. Dankzij deze uitwisseling van diensten zullen hotels kunnen worden uitgerust met superladers (150-300 kW) die compatibel zijn met alle elektrische en plug-in hybride voertuigen.

"Vandaag de dag is het hotel een ideale speelplaats voor het ontplooien van verschillende concepten, met name dankzij de vele ruimtes. De ondertekening van een partnerschap met Electra is een reële kans voor onze hoteliers om extra business te genereren en tegelijkertijd een meer verantwoordelijke aanpak te hanteren door reizigers te begeleiden met elektrische voertuigen. Nicolas Paepegaey, Chief Transformation Officer bij Louvre Hotels Group

Een nieuwe stap in de strijd tegen de klimaatverandering en de verbetering van de luchtkwaliteit

Dit nieuwe engagement versterkt de mobilisatie van Electra en de Louvre Hotels Groep om de CO2-uitstoot van het vervoer te verminderen en de uitstoot van fijn stof en stikstofdioxide in de belangrijkste Franse steden terug te dringen.

Deze verbintenis heeft ook tot doel de invoering van lage-emissiezones in alle stedelijke gebieden met meer dan 150.000 inwoners te vergemakkelijken na de aanneming van de klimaat- en veerkrachtwet.

"Dit partnerschap met een belangrijke speler op het gebied van duurzame mobiliteit komt tegemoet aan onze wens om in onze hotels ervaringen met minder CO2 aan te bieden en tegelijkertijd bij te dragen aan de vermindering van de CO2-uitstoot in Frankrijk.  Onze clientèle vraagt steeds meer om duurzamere verblijven en wij zijn ervan overtuigd dat het hotel, een centrale zaak in steden en voorsteden, een sleutelplaats is voor de ecologische en maatschappelijke transitie". Marie Nonell, MVO-directeur van de Groep

"Wij zijn verheugd om deze langdurige samenwerking met de Louvre Hotels Group aan te gaan. Dit ambitieuze project zal ultrasnel laden in het hart van steden brengen, als aanvulling op het huidige oplaadsysteem op de autosnelwegen. Electra zal haar technologie en expertise gebruiken om een oplaadsysteem aan te bieden dat voor iedereen toegankelijk is, een eenvoudige en betrouwbare klantenervaring biedt en concurrerend geprijsd is. Dit aanbod is ook een echte toegevoegde waarde voor de hotels van de groep, die een aantrekkelijke service zullen kunnen aanbieden aan nieuwe klanten. "verklaart Aurélien de Meaux, CEO Electra.

Over Electra:

Electra biedt snellaadstations voor elektrische voertuigen. Met de steun van een dertigtal deskundige medewerkers investeert het bedrijf zwaar in innovatie en onderzoek om een optimale gebruikerservaring te bieden: rijke, intuïtieve en aanpasbare mobiele interfaces om van parkeerterreinen een praktische dienstruimte voor bezoekers te maken. Het bedrijf werd in 2021 mede opgericht door Aurélien de Meaux, Augustin Derville en Julien Belliato en haalde in juni 15 miljoen euro op (bij Serena, Eurazeo en Frst Venture en business angels uit de energie-, mobiliteits- en vastgoedsector). Hun ambitie is om de belemmeringen voor de invoering van elektrische auto's weg te nemen door een snel en efficiënt oplaadnetwerk op te zetten.

Over Louvre Hotel Group:

Louvre Hotels Group is een belangrijke speler in de wereldwijde hotelsector, met een portefeuille van meer dan 2.600 hotels in 54 landen. Het biedt een compleet hotelgamma van 1 tot 5 sterren met de historische merken van de Louvre Hotels Groep: Première Classe, Kyriad, Kyriad Direct, Campanile, Tulip Inn, Golden Tulip, Royal Tulip; de 5 merken van het Sarovar netwerk in India, de Hotels and Preference groep, evenals het Chinese merk Metropolo. De groep heeft ook een distributieovereenkomst met Lucien Barrière. Louvre Hotels Group is een dochteronderneming van Jin Jiang International Holdings Co, Ltd, 's werelds op één na grootste hotelgroep.