Electra en Leo&Go brengen de elektrische mobiliteit van Groot-Lyon op een hoger plan

7 jun 2022

Electra, de referentie voor het ultrasnel opladen van elektrische voertuigen, is een partnerschap aangegaan met Leo&Go, de dienst voor autodelen van het stadsbestuur van Lyon, om het opladen van de elektrische voertuigen in haar vloot te vergemakkelijken. Dit partnerschap zal bijdragen tot een optimale spreiding van het wagenpark en de beschikbaarheid van de voertuigen. Het is gebaseerd op het opladen in een parkeergarage van een autodealer en vormt een voorbode van de reorganisatie van het beheer van oplaadpunten in grote stedelijke gebieden en draagt zo bij tot de versnelling van de elektrificatie van het wagenpark.

De dienst, die bestaat uit een vloot van 300 gratis zwevende elektrische en hybride voertuigen die voor het grote publiek en bedrijven toegankelijk zijn via de mobiele app Leo&Go, is goedgekeurd door het stadsbestuur van Lyon en heeft al meer dan 10.000 gebruikers gewonnen. De auto's zijn beschikbaar op basis van zelfbediening met een all-in prijs (verzekering, opladen, parkeren) voor verhuur per minuut, per uur of per dag in Lyon, Villeurbanne, op de luchthaven Saint-Exupéry, en sinds mei in de wijk Grandes Ecoles in Ecully, om tegemoet te komen aan de mobiliteitsbehoeften van studenten en academisch personeel.

Electra ontplooit en exploiteert een netwerk van snelle, performante laadstations in grote steden. Het bedrijf heeft een speciaal aanbod voor wagenparken opgezet om hen in staat te stellen hun voertuigen op te laden zonder tijd te verliezen: capaciteitsreservering met specifieke slots, monitoring van het verbruik en accountbeheer, facturering aan het einde van de maand, gereduceerde prijzen, enz.

De operationele teams van Leo&Go zullen de elektrische Peugeot e-208-voertuigen kunnen komen opladen in minder dan 30 minuten en tegen voordelige tariefvoorwaarden.

Dit partnerschap vindt plaats bij de dealer Smart Lyon Ecully, die deel uitmaakt van de Chopard groep en beschikt over 4 Electra snellaadpunten, die voor iedereen toegankelijk zijn. Dit systeem zal worden ontwikkeld in alle stations die door de partners van Electra zijn opgezet (dealers, hotels, warenhuizen).

"Wij zijn verheugd dit partnerschap met Leo&Go aan te gaan, een mooie showcase voor de expertise van Vulog, de leider in gedeelde mobiliteitstechnologieën. Naast het vergemakkelijken van het opladen van de voertuigen van hun carpoolvloot, promoot het ook een ecologisch verantwoorde, toegankelijke en gebruiksvriendelijke mobiliteitsoplossing voor hun klanten in Groot-Lyon... één van de belangrijkste missies die we ons gesteld hebben toen we Electra oprichtten", legt Aurélien de Meaux, CEO van Electra, uit.

"Leo&Go werd gelanceerd in het grootstedelijk gebied Lyon met als doel de overgang naar milieuvriendelijkere en toegankelijkere mobiliteitsoplossingen te versnellen en het positieve effect van autodelen op congestie en CO2-uitstoot in grote stedelijke gebieden aan te tonen.

Wij zijn zeer verheugd dit innovatieve partnerschap met Electra aan te gaan, dat ons in staat zal stellen nog een stap verder te gaan in de optimalisering van onze activiteiten, en de uitbreiding van de perimeter van de beschikbaarheid van onze dienst te begeleiden", voegt Vincent Frey, General Manager van Leo&Go toe.