De groep INDIGO kiest Electra voor de ontplooiing van de eerste snellaadhubs (150 kW) in haar ondergrondse parkings in het centrum van de stad

27 apr 2022

De groep INDIGO en Electra hebben een overeenkomst ondertekend om de ondergrondse parkings van INDIGO uit te rusten met snellaadstations (150 kW). De twee bedrijven hebben zich tot doel gesteld de eerste 10 oplaadpunten in de komende 12 maanden te installeren: in Parijs, in de regio Parijs en in grote regionale steden. Eén doelstelling: het opladen van elektrische voertuigen vereenvoudigen en versnellen

Electra biedt elektromobilisten en professionele wagenparken een snelle en innoverende herlaadoplossing die de gebruikers een vlotte en betrouwbare ervaring biedt. Gebruikers kunnen hun oplaadpunt op afstand reserveren, worden doorverwezen naar het dichtstbijzijnde oplaadpunt dat het meest geschikt is voor hun voertuig, hun voertuig opladen en zo eenvoudig mogelijk betalen via de Electra-app, hun oplaadpas of een bankpas. Dit alles voor een duidelijke en concurrerende prijs van €0,44/kWh inclusief belasting.

Prioriteit voor de uitrusting van dichtbevolkte stedelijke gebieden

Electra zal een twaalftal ondergrondse parkings van INDIGO uitrusten met superladers (150 kW) die compatibel zijn met alle elektrische voertuigen en herlaadbare hybride voertuigen, d.w.z. 225 laadpalen die zullen worden uitgerust. Deze installaties zullen een aanvulling vormen op het standaard oplaadaanbod dat INDIGO via zijn "Park and Charge"-pakketten aanbiedt.

De oplaadpunten, volledig gevoed door groene energie, zullen voor iedereen toegankelijk zijn: bewoners die thuis geen wallbox hebben, particulieren die onderweg zijn en snel willen opladen in het hart van de stad, of zelfs professionele wagenparken (taxi's, VTC's, carsharing, enz.).

Een concrete stap in de strijd tegen CO2-uitstoot en luchtverontreiniging

Dit nieuwe engagement versterkt het engagement van Electra en de INDIGO-groep om de CO2-uitstoot van het vervoer te verminderen en de uitstoot van fijn stof en stikstofdioxide te beperken. Deze verbintenis heeft ook tot doel de invoering van lage-emissiezones te vergemakkelijken na de aanneming van de klimaat- en veerkrachtwet.

"We zijn verheugd om met de Indigo Group samen te werken aan dit project, dat ons in staat zal stellen de eerste 150 kW oplaadpunten aan te bieden in het hart van Parijs, in de regio Parijs en in andere grote regionale steden. Meer dan alleen een herlaadbeurt, bieden wij schone technologie en geavanceerde expertise om een eenvoudige en betrouwbare klantenervaring te bieden tegen een uiterst concurrerende prijs. Het richt zich zowel tot particulieren als tot frequente bestuurders zoals verhuurbedrijven, taxi's en VTC's, die massaal inzetten op elektrische mobiliteit", legt Aurélien de Meaux, CEO Electra, uit.

"Om de groei van elektrische mobiliteit, die gunstig is voor onze steden en het milieu, aan te moedigen, is het van essentieel belang het vertrouwen van "elektromobilisten" in de beschikbaarheid van oplaadfaciliteiten te versterken. Deze ultrasnelle oplaadstations, die het mogelijk zullen maken om in 20 minuten op te laden in het stadscentrum, en die ons netwerk van standaard oplaadstations zullen vervolledigen, zullen helpen om dit noodzakelijke en verwachte ecosysteem tot stand te brengen. Het promoten van elektrische mobiliteit is een sterke verbintenis voor INDIGO", zegt Sébastien Fraisse, INDIGO's directeur voor Frankrijk.